Paramos vaikams centre veikianti „Tėvų linija“ skaičiuoja pirmuosius savo veiklos metus. Nemokamai telefonu konsultuojantys psichologai atsiliepė į daugiau kaip 1 000 skambučių, norinčiųjų pasitarti įvairiais vaikų auklėjimo klausimais.
LR Prezidentės Dalios Grybauskaitės socialinio saugumo kampanijos „Už saugią Lietuvą“ iniciatyva praėjusių metų spalio pradžioje startavęs, o Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos lėšomis finansuojamas projektas rodo didelį profesionalių psichologo konsultacijų poreikį. Į daugiau kaip pusė skambučių, dėl riboto darbo laiko, nebuvo atsiliepta.
„Pirmaisiais „Tėvų linijos“ veiklos metais psichologai suteikė konsultacijų dėl maždaug 1 300 vaikų savijautos ir elgesio, padėjo tėvams rasti sprendimą konkrečiose, sudėtingose situacijose, paaiškino, kodėl jų atžala į tam tikrus dalykus reaguoja vienaip arba kitaip, rekomendavo kaip kalbėtis, kad būtų išlaikytas geras santykis su mažamečiu ar paaugliu“, – sako Paramos vaikams centro psichologė, „Tėvų linijos“ vadovė Jūratė Baltuškienė.
Skirtingai nuo kitų pagalbos linijų, kurios remiasi savanoriška veikla, „Tėvų linijoje“ dirba tik profesionalūs psichologai, todėl čia skambinama ir išsikalbėti, nusiraminti, ir sužinoti konkrečių patarimų dėl bendravimo su vaikais.
„Dažnai tėvams reikia tik nesudėtingo praktinio patarimo ar nuraminimo, nes patirdami didelį spaudimą būti tobulais, jaučiasi sutrikę ir nebežino, kaip pasielgti. Kartais pakanka atsikvėpti ir pasitikėjimas grįžta. Stengiamės padėti tėvams jaustis žinančiais ir galinčiais auginti laimingus vaikus. Pastaraisiais metais, praplėtę teikiamų paslaugų spektrą, galime suteikti daugiau kompleksinės (psichologinės, socialinės, teisinės) pagalbos, mokymuose daugiau žmonių gali įgyti pozityvios tėvystės žinių. O „Tėvų linija“ atveria galimybes konsultuoti visuose Lietuvos miestuose ir kaimuose gyvenančius tėvus“, – pabrėžia Paramos vaikams centro direktorė, psichologė psichoterapeutė Aušra Kurienė.
J.Baltuškienė pastebi, kad auginant vaikus su įvairiais sunkumais ir iššūkiais susiduria tiek tėvai, globėjai, įtėviai, tiek seneliai. Juos įveikti patiems kartais tampa itin sunku, o profesionalios pagalbos gauti greitai, ypač mažesniuose miesteliuose, – vis dar sudėtinga.
Į „Tėvų liniją“ skambinama su pačiais įvairiausiais klausimais: kodėl kūdikis nuolat verkia, ar padėti pirmokui ruošti namų darbus, kaip motyvuoti pradinuką mokytis, kodėl vaikas staiga užsisklendė ar nebenori lankyti būrelio, ką sakyti, jeigu paauglys atsikalbinėja, negrįžta laiku namo, vartoja alkoholį, kaip padėti tėvams skiriantis ir pan.