MO muziejaus atidarymo festivalyje programos „Big Brothers Big Sisters“ vaikai ir savanoriai vieni pirmųjų dalyvavo emocinio intelekto lavinimo užsiėmimuose. Draugai dalinosi jausmais, kuriuos sukelia vasaros vaizdai, prisiminė situacijas, kai būna liūdna, baisu ar bjauru, ieškojo ženklų, žmogaus veide ir kūne išduodančių, kaip jis jaučiasi.
„Toks kalbėjimas apie jausmus padeda geriau suprasti save ir kitus. Mokėdami atpažinti ir įvardinti emocijas, vaikai geriau supranta savo jausmų pasaulį, o tada lengviau suvokti, kaip jų elgesys gali paveikti kitus. Savo ir kito jausmų atpažinimas padeda bendrauti, įsijausti į kito poziciją, valdyti savo impulsus, spręsti tarpusavio nesutarimus. Labai svarbu mokyti vaikus įvardinti ir pasidalinti savo jausmais su artimaisiais, nes tai padeda pasijusti geriau ir kitiems žmonėms mus lengviau suprasti“, – atkreipia dėmesį Paramos vaikams centro psichologė Ieva Dulinskaitė, kartu su MO muziejaus edukatoriais rengusi emocinių gebėjimų lavinimo programą ir vedusi pirmuosius užsiėmimus.
Užsiėmimai MO muziejuje parengti remiantis socialinių emocinių įgūdžių lavinimo ir smurto prevencijos programa „Antras žingsnis“, kurią Lietuvoje daugiau nei dešimt metų įgyvendina Paramos vaikams centro psichologai – moko pedagogus pagal ją dirbti savo klasėse.
Mariaus Kazakevičiaus nuotr.