Kūdikio nuo gimimo iki 6 mėnesių raidos ypatumai

Fizinė raida:

  • turi čiulpimo ir griebimo refleksus;
  • daug miega;
  • išlaiko galvą;
  • apsiverčia ant šono;
  • apsiverčia nuo nugaros ant pilvo ir nuo pilvo ant nugaros;
  • sugeba fokusuoti žvilgsnį ir sekti objektus;
  • siekia daiktų ir laiko juos rankose, perima iš vienos rankos į kitą;
  • gali paimti mažus daiktus nuo plokščio paviršiaus;
  • nekontroliuoja šlapimo pūslės ir žarnyno;
  • įvaldo stambiąją motoriką (rankų, kojų judesiai);
  • nusistovi maitinimo režimas;
  • laiko buteliuką;
  • gali sėdėti beveik be pagalbos;
  • greitas fizinis augimas ir pokyčiai.

Emocinė raida:

  • šypsosi žiūrėdamas į veidrodį;
  • atskiria fizinį save ir fizinį kitą;
  • džiaugiasi kitais vaikais, šypsosi ir liečia juos;
  • šypsosi ir skleidžia garsus, kad gautų dėmesio;
  • noriai žaidžia ir mėgaujasi garso efektais;
  • susiformuoja prieraišumas tėvams/globėjams (vaikas ir tėvai/globėjai susipažįsta vienas su kitu – išmoksta, kaip iššifruoti vienas kito signalus ir suformuoja emocinį ryšį);
  • išsigąsta ir sutrinka prie nepažįstamų žmonių;
  • išreiškia pykčio ir baimės jausmus;
  • nusiramina čiulpdamas nykštį ar čiulptuką;
  • pagrindinis rūpestis – svarbiausių poreikių patenkinimas;
  • išmoksta pasitikėti, kad svarbiausia poreikiai bus patenkinti.

Socialinė raida:

  • gali imituoti veido išraiškas ir balso toną;
  • reaguoja į kitų žmonių kalbą, atsisuka ir žiūri į kalbėtoją;
  • reaguoja į savo vardą;
  • atpažįsta tėvus/globėjus;
  • inicijuoja socialinį kontaktą (pvz., šypsosi, kai pasirodo mama/globėja);
  • labai priklausomas nuo tėvų/globėjų, patenkinant poreikius.

Kognityvinė (intelektinė, pažintinė) raida:

  • gali pasiekti ir paimti daiktus, kuriuos mato;
  • siekia nukritusių daiktų;
  • pradeda lyginti du daiktus tarpusavyje;
  • naudojasi pirštais ir burna tyrinėdamas daiktus;
  • stebi ir tyrinėja daiktus atsargiai ir ilgą laiką;
  • spontaniškai taria daug priebalsių ir balsių (ūbauja ir guguoja);
  • atpažįsta žinomus daiktus ir žmones, atitinkamai reaguoja į juos;
  • atranda, kad gali paveikti aplinką (pvz., kad tėvai ar globėjai pasirodo, kai jis verkia);
  • plečiasi atmintis.

Moralinė raida:

  • save suvokia kaip pasaulio centrą;
  • neturi blogio ir gėrio suvokimo.