Fizinė raida:

  • gali sportuoti ir įgyti naujų įgūdžių;
  • energingas;
  • geras apetitas;
  • ūgis ir svoris nuolat auga;
  • pagerėjusi koordinacija ir tvirtumas;
  • kūno proporcijos tampa panašiomis į suaugusiųjų;
  • gerai išvystyta smulkioji motorika (pvz., rašymo, piešimo įgūdžiai).

Emocinė raida:

  • demonstruoja savarankiškumą ir pasitikėjimą savimi, bet kartais gali elgtis vaikiškai ir neapgalvotai;
  • „aš“ iš dalies nulemtas aplinkos mokykloje;
  • mėgsta patikti suaugusiems;
  • savarankiškesnis, bet nori, kad tėvai (globėjai) būtų prieinami, kai reikia pagalbos;
  • gali identifikuoti ir pavadinti savo jausmus;
  • suvokia skirtumą tarp norų, motyvų ir veiksmų.

Socialinė raida:

  • dalyvauja bendruomenės veikloje;
  • patinka dirbti ir žaisti su kitais;
  • turi draugų;
  • žaidžia dažniausiai su savo lyties bendraamžiais;
  • gali pabūti vienas;
  • stiprus grupinės priklausomybės jausmas (pvz., skautai);
  • mokosi pasiekti tikslo ir varžytis;
  • mėgdžioja ir identifikuojasi su to paties lyties suaugusiuoju.

Kognityvinė (intelektinė, pažintinė) raida:

  • išvystyta  kalba (pvz., pasakoja anekdotus, laido juokelius);
  • užduoda faktinius klausimus (pvz., nori žinoti „kodėl“, „kaip“ ir „kada“);
  • gali suvokti abstrakčias sąvokas;
  • sėkmę vertina pagal sugebėjimą rašyti, skaityti ir skaičiuoti;
  • mėgsta užduotis  orientuotas į rezultatą (pvz., siuvimas, medžio darbai);
  • mokosi sistemiškai ir apibendrintai mąstyti apie konkrečius dalykus;
  • mokosi suvokti praeities, dabarties ir ateities sąvokas.

Moralinė raida:

  • pradeda išgyventi konfliktą tarp tėvų ir bendraamžių vertybių;
  • stiprus teisingumo jausmas;
  • taisyklės yra svarbios ir jų turi būti paisoma (pvz., negerai laužyti taisykles).