Fizinė raida:
- gali sportuoti ir įgyti naujų įgūdžių;
- energingas;
- geras apetitas;
- ūgis ir svoris nuolat auga;
- pagerėjusi koordinacija ir tvirtumas;
- kūno proporcijos tampa panašiomis į suaugusiųjų;
- gerai išvystyta smulkioji motorika (pvz., rašymo, piešimo įgūdžiai).
Emocinė raida:
- demonstruoja savarankiškumą ir pasitikėjimą savimi, bet kartais gali elgtis vaikiškai ir neapgalvotai;
- „aš“ iš dalies nulemtas aplinkos mokykloje;
- mėgsta patikti suaugusiems;
- savarankiškesnis, bet nori, kad tėvai (globėjai) būtų prieinami, kai reikia pagalbos;
- gali identifikuoti ir pavadinti savo jausmus;
- suvokia skirtumą tarp norų, motyvų ir veiksmų.
Socialinė raida:
- dalyvauja bendruomenės veikloje;
- patinka dirbti ir žaisti su kitais;
- turi draugų;
- žaidžia dažniausiai su savo lyties bendraamžiais;
- gali pabūti vienas;
- stiprus grupinės priklausomybės jausmas (pvz., skautai);
- mokosi pasiekti tikslo ir varžytis;
- mėgdžioja ir identifikuojasi su to paties lyties suaugusiuoju.
Kognityvinė (intelektinė, pažintinė) raida:
- išvystyta kalba (pvz., pasakoja anekdotus, laido juokelius);
- užduoda faktinius klausimus (pvz., nori žinoti „kodėl“, „kaip“ ir „kada“);
- gali suvokti abstrakčias sąvokas;
- sėkmę vertina pagal sugebėjimą rašyti, skaityti ir skaičiuoti;
- mėgsta užduotis orientuotas į rezultatą (pvz., siuvimas, medžio darbai);
- mokosi sistemiškai ir apibendrintai mąstyti apie konkrečius dalykus;
- mokosi suvokti praeities, dabarties ir ateities sąvokas.
Moralinė raida:
- pradeda išgyventi konfliktą tarp tėvų ir bendraamžių vertybių;
- stiprus teisingumo jausmas;
- taisyklės yra svarbios ir jų turi būti paisoma (pvz., negerai laužyti taisykles).