Fizinė raida:

  • dar vis mėgsta greitai ropoti po namus;
  • sėdi pats;
  • padeda, kai yra nurengiamas;
  • sugriebia daiktus nykščiu ir pirštais;
  • laiko kreideles ar pieštukus;
  • laiko šaukštą, bando pats valgyti;
  • greitai ir lengvai atsisėda iš stovėjimo pozicijos;
  • gali žengti kelis žingsnius vienas;
  • „šoka“ pagal muziką;
  • gali lipti laiptais aukštyn ir žemyn;
  • gali nešti du daiktus vienoje rankoje.

Emocinė raida:

  • apsikabina mamą (ar kitą artimą globėją);
  • nemėgsta būti atskirtas nuo mamos, liūdi;
  • pasitiki mama (ar kitu artimu globėju);
  • bijo nepažįstamųjų ir naujų vietų;
  • netinkamas elgesys, pykčio priepuoliai ir priešinimasis, ypač valgant;
  • dažna emocijų kaita, dažniausiai be aiškios priežasties;
  • aiškiai išreiškia keletą emocijų, bet nesugeba jų identifikuoti;
  • suvokia save kaip turintį nekintančias savybes (pvz., vyriška lytis ir moteriška lytis).

Socialinė raida:

  • supranta, kad yra atskiras ir skirtingas asmuo;
  • atpažįsta įvairius kitų žmonių jausmus ir pats juos reiškia;
  • vystosi humoro jausmas;
  • tampa išrankesnis veiklai ir su kuo leisti laiką;
  • mėgsta muziką ir ritmingus garsus;
  • supranta, ką reiškia „ne“;
  • žaidžia paprastus žaidimus (pvz., slėpynes);
  • formuojasi prieraišumas kitų žmonių, ne tik tėvų atžvilgiu;
  • formuojasi tam tikra nepriklausomybė nuo tėvų (gali patenkinti kai kuriuos savo poreikius pvz., pavalgyti ir pasiekti daiktus).

Kognityvinė (intelektinė, pažintinė) raida:

  • parodo pirštu pažįstamus objektus;
  • susieja žodžius su daikto savybėmis (pvz., pasakius „lėktuvas“, žiūri į dangų);
  • suvokia, kad objektas egzistuoja net ir šiam išnykus iš matymo lauko ir ieško jo (pvz., numeta daiktus nuo aukštos kėdės ir jų ieško);
  • ieško paslėptų daiktų;
  • parodo pirštu bent vieną kūno dalį;
  • gali pasakyti kelis žodžius ir supranta jų reikšmę;
  • pavadina daiktus ar veiksmus vienu–dviem žodžiais;
  • taria žodžius „mama“, „tėtė“;
  • bando spręsti problemas bandymų ir klaidų būdu;
  • gali pastatyti bokštą iš dviejų-trijų kaladėlių;
  • gali sugrupuoti daiktus pagal dydį, formą, spalvą;
  • gali įvykdyti kelis paprastus nurodymus;
  • smalsauja apie viską (tyrinėja pasaulį).

Moralinė raida:

  • jaučiasi pasaulio centru;
  • neskiria gėrio nuo blogio.