Fizinė raida:
- dar vis mėgsta greitai ropoti po namus;
- sėdi pats;
- padeda, kai yra nurengiamas;
- sugriebia daiktus nykščiu ir pirštais;
- laiko kreideles ar pieštukus;
- laiko šaukštą, bando pats valgyti;
- greitai ir lengvai atsisėda iš stovėjimo pozicijos;
- gali žengti kelis žingsnius vienas;
- „šoka“ pagal muziką;
- gali lipti laiptais aukštyn ir žemyn;
- gali nešti du daiktus vienoje rankoje.
Emocinė raida:
- apsikabina mamą (ar kitą artimą globėją);
- nemėgsta būti atskirtas nuo mamos, liūdi;
- pasitiki mama (ar kitu artimu globėju);
- bijo nepažįstamųjų ir naujų vietų;
- netinkamas elgesys, pykčio priepuoliai ir priešinimasis, ypač valgant;
- dažna emocijų kaita, dažniausiai be aiškios priežasties;
- aiškiai išreiškia keletą emocijų, bet nesugeba jų identifikuoti;
- suvokia save kaip turintį nekintančias savybes (pvz., vyriška lytis ir moteriška lytis).
Socialinė raida:
- supranta, kad yra atskiras ir skirtingas asmuo;
- atpažįsta įvairius kitų žmonių jausmus ir pats juos reiškia;
- vystosi humoro jausmas;
- tampa išrankesnis veiklai ir su kuo leisti laiką;
- mėgsta muziką ir ritmingus garsus;
- supranta, ką reiškia „ne“;
- žaidžia paprastus žaidimus (pvz., slėpynes);
- formuojasi prieraišumas kitų žmonių, ne tik tėvų atžvilgiu;
- formuojasi tam tikra nepriklausomybė nuo tėvų (gali patenkinti kai kuriuos savo poreikius pvz., pavalgyti ir pasiekti daiktus).
Kognityvinė (intelektinė, pažintinė) raida:
- parodo pirštu pažįstamus objektus;
- susieja žodžius su daikto savybėmis (pvz., pasakius „lėktuvas“, žiūri į dangų);
- suvokia, kad objektas egzistuoja net ir šiam išnykus iš matymo lauko ir ieško jo (pvz., numeta daiktus nuo aukštos kėdės ir jų ieško);
- ieško paslėptų daiktų;
- parodo pirštu bent vieną kūno dalį;
- gali pasakyti kelis žodžius ir supranta jų reikšmę;
- pavadina daiktus ar veiksmus vienu–dviem žodžiais;
- taria žodžius „mama“, „tėtė“;
- bando spręsti problemas bandymų ir klaidų būdu;
- gali pastatyti bokštą iš dviejų-trijų kaladėlių;
- gali sugrupuoti daiktus pagal dydį, formą, spalvą;
- gali įvykdyti kelis paprastus nurodymus;
- smalsauja apie viską (tyrinėja pasaulį).
Moralinė raida:
- jaučiasi pasaulio centru;
- neskiria gėrio nuo blogio.