Fizinė raida:
- lengvai lipa laiptais aukštyn ir žemyn;
- judriai ir tiksliai laipioja, bėgioja, šokinėja;
- gera akių – rankų koordinacija (pvz., sudeda nesudėtingą dėlionę);
- gerai laiko rankoje pieštuką, kreidelę;
- mėgsta žaisti su mažais daiktais;
- gali nešioti sunkesnius daiktus ir jėga stumti ar traukti;
- gali apsirengti paprastą drabužį;
- mokosi važiuoti triratuku;
- be didelio vargo pats valgo;
- susiformuoja šlapimo pūslės ir žarnyno kontrolė.
Emocinė raida:
- mažiau užsispyręs ir prieštaraujantis;
- mėgsta fantazuoti ir žaisti vaizduotės žaidimus;
- jautriai reaguoja į kitų žmonių jausmus;
- parodo užuojautą;
- gali išreikšti jausmus žodžiais;
- egocentriškas: mato ir supranta viską tik iš savo požiūrio taško;
- naudoja įvardį „aš“, „man“ , kalbėdamas apie save;
- mėgaujasi rutina ir „ritualais“ (pvz., pasaka prieš miegą);
- gali pabūti atskirai nuo tėvų;
- atpažįsta žmones iš artimiausios aplinkos.
Socialinė raida:
- nusiplauna ir nusišluosto rankas;
- turi tualeto įgūdžius;
- padidėjusi dėmesio apimtis;
- mėgsta žaisti kartu su kitais vaikais, tačiau dar nemoka bendradarbiauti;
- žaidžia vaidmenų žaidimus;
- mokosi dalintis daiktais;
- mokosi atsižvelgti į kitų poreikius ir jausmus;
- tikrinasi ribas (pvz., mokosi pasakyti „ne“);
- daugiau laiko praleidžia žaisdamas atskirai nuo mamos (ar kito artimo globėjo);
- nepriklausomas, džiaugiasi užsiimdamas veikla vienas;
- pasaulis prasiplečia už namų ribų į išorinį.
Kognityvinė (intelektinė, pažintinė) raida:
- žodynas gali išsiplėsti iki kelių šimtų žodžių;
- mokosi kalbėti trumpais (trijų-keturių) žodžių sakiniais;
- maždaug 50% kalbos yra suprantama;
- „ištroškęs“ mokytis naujų žodžių ir jų reikšmių;
- naudoja įvardžius (aš, tu);
- pasako savo vardą (kartais ir pavardę);
- supranta, kas yra skaičiai;
- gali atpažinti daug skirtingų paveikslėlių ir daiktų;
- mėgsta paprastas dėliones;
- stato bokštus ir tvirtoves iš kaladėlių;
- iš dalies nupiešia žmogų (pvz., galvą ir kūną);
- gali apsiauti batus, bet dar nemoka užsirišti raištelių;
- gali įvykdyti du-tris nurodymus paeiliui;
- simbolinis mąstymas, priežasčių supratimas ir apgalvojimas nuolat vystosi.
Moralinė raida:
- pradeda skirti gėrį nuo blogio.