Fizinė raida:

  • lengvai lipa laiptais aukštyn ir žemyn;
  • judriai ir tiksliai laipioja, bėgioja, šokinėja;
  • gera akių – rankų koordinacija (pvz., sudeda nesudėtingą dėlionę);
  • gerai laiko rankoje pieštuką, kreidelę;
  • mėgsta žaisti su mažais daiktais;
  • gali nešioti sunkesnius daiktus ir jėga stumti ar traukti;
  • gali apsirengti paprastą drabužį;
  • mokosi važiuoti triratuku;
  • be didelio vargo pats valgo;
  • susiformuoja šlapimo pūslės ir žarnyno kontrolė.


Emocinė raida:

  • mažiau užsispyręs ir prieštaraujantis;
  • mėgsta fantazuoti ir žaisti vaizduotės žaidimus;
  • jautriai reaguoja į kitų žmonių jausmus;
  • parodo užuojautą;
  • gali išreikšti jausmus žodžiais;
  • egocentriškas: mato ir supranta viską tik iš savo požiūrio taško;
  • naudoja įvardį „aš“, „man“ , kalbėdamas apie save;
  • mėgaujasi rutina ir „ritualais“ (pvz., pasaka prieš miegą);
  • gali pabūti atskirai nuo tėvų;
  • atpažįsta žmones iš artimiausios aplinkos.

Socialinė raida:

  • nusiplauna ir nusišluosto rankas;
  • turi tualeto įgūdžius;
  • padidėjusi dėmesio apimtis;
  • mėgsta žaisti kartu su kitais vaikais, tačiau dar nemoka bendradarbiauti;
  • žaidžia vaidmenų žaidimus;
  • mokosi dalintis daiktais;
  • mokosi atsižvelgti į kitų poreikius ir jausmus;
  • tikrinasi ribas (pvz., mokosi pasakyti „ne“);
  • daugiau laiko praleidžia žaisdamas atskirai nuo mamos (ar kito artimo globėjo);
  • nepriklausomas, džiaugiasi užsiimdamas veikla vienas;
  • pasaulis prasiplečia už namų ribų į išorinį.

Kognityvinė (intelektinė, pažintinė) raida:

  • žodynas gali išsiplėsti iki kelių šimtų žodžių;
  • mokosi kalbėti trumpais (trijų-keturių) žodžių sakiniais;
  • maždaug 50% kalbos yra suprantama;
  • „ištroškęs“ mokytis naujų žodžių ir jų reikšmių;
  • naudoja įvardžius (aš, tu);
  • pasako savo vardą (kartais ir pavardę);
  • supranta, kas yra skaičiai;
  • gali atpažinti daug skirtingų paveikslėlių ir daiktų;
  • mėgsta paprastas dėliones;
  • stato bokštus ir tvirtoves iš kaladėlių;
  • iš dalies nupiešia žmogų (pvz., galvą ir kūną);
  • gali apsiauti batus, bet dar nemoka užsirišti raištelių;
  • gali įvykdyti du-tris nurodymus paeiliui;
  • simbolinis mąstymas, priežasčių supratimas ir apgalvojimas nuolat vystosi.

Moralinė raida:

  • pradeda skirti gėrį nuo blogio.