Fizinė raida:

  • staigus augimo šuolis;
  • susiformuoja seksualiniai požymiai ir atsiranda seksualinis potraukis;
  • nauji  asmeninės higienos  poreikiai (pvz., skustuvai, menstruacijų paketai).

Emocinė raida:

  • susitapatina su svarbiais asmenimis už šeimos ribų;
  • susiformuoja seksualinė tapatybė;
  • formuojasi nepriklausomybė (pvz., „Tu man nenurodysi, kaip elgtis!“);
  • linkęs į kraštutinius nuotaikų svyravimus;
  • mažiau priklausomas nuo šeimos, kai reikia meilės ir emocinio palaikymo;
  • siekia tapti savarankišku individu;
  • dažnai jaučiasi nesuprastas.

Socialinė raida:

  • mėgsta socialines veiklas (pvz., mokykloje);
  • svarbus bendraamžių pritarimas ir įvertinimas (pvz., bando prisitaikyti prie bendraamžių grupės normų);
  • užmezga artimas ir intymias draugystes;
  • išgyvena konfliktą su tėvais (pvz., dėl lūkesčių);
  • eksperimentuoja su lyties vaidmenimis, lūkesčiais ir standartais.

Kognityvinė (intelektinė, pažintinė) raida:

  • sugeba logiškai mąstyti, apibendrinti ir palyginti su įrodymais;
  • geba panaudoti įžvalgą ir įvertinti skirtumą tarp esamų ir galimų dalykų;
  • renkasi profesinį kelią;
  • sugeba panaudoti abstraktų mąstymą ir vaizduotę sprendžiant problemas.

Moralinė raida:

  • meta iššūkį šeimos vertybėms;
  • susiformuoja asmeninis moralinis kodeksas;
  • tampa svarbiau ne tai, ar elgesys iš esmės yra blogas ar geras, bet ar jis nesiskiria nuo aplinkinių elgesio;
  • tiki, kad gerą elgesį gali palaikyti tik valdžios struktūros.