Fizinė raida:
- staigus augimo šuolis;
- susiformuoja seksualiniai požymiai ir atsiranda seksualinis potraukis;
- nauji asmeninės higienos poreikiai (pvz., skustuvai, menstruacijų paketai).
Emocinė raida:
- susitapatina su svarbiais asmenimis už šeimos ribų;
- susiformuoja seksualinė tapatybė;
- formuojasi nepriklausomybė (pvz., „Tu man nenurodysi, kaip elgtis!“);
- linkęs į kraštutinius nuotaikų svyravimus;
- mažiau priklausomas nuo šeimos, kai reikia meilės ir emocinio palaikymo;
- siekia tapti savarankišku individu;
- dažnai jaučiasi nesuprastas.
Socialinė raida:
- mėgsta socialines veiklas (pvz., mokykloje);
- svarbus bendraamžių pritarimas ir įvertinimas (pvz., bando prisitaikyti prie bendraamžių grupės normų);
- užmezga artimas ir intymias draugystes;
- išgyvena konfliktą su tėvais (pvz., dėl lūkesčių);
- eksperimentuoja su lyties vaidmenimis, lūkesčiais ir standartais.
Kognityvinė (intelektinė, pažintinė) raida:
- sugeba logiškai mąstyti, apibendrinti ir palyginti su įrodymais;
- geba panaudoti įžvalgą ir įvertinti skirtumą tarp esamų ir galimų dalykų;
- renkasi profesinį kelią;
- sugeba panaudoti abstraktų mąstymą ir vaizduotę sprendžiant problemas.
Moralinė raida:
- meta iššūkį šeimos vertybėms;
- susiformuoja asmeninis moralinis kodeksas;
- tampa svarbiau ne tai, ar elgesys iš esmės yra blogas ar geras, bet ar jis nesiskiria nuo aplinkinių elgesio;
- tiki, kad gerą elgesį gali palaikyti tik valdžios struktūros.